چند روش کاربردی برای داشتن موهای صاف
نوشته شده توسط : norouzi

موهای صاف

داشتن موهای صاف آرزوی درصد بسیار زیادی از جامعه است. در واقع یکی از معیارهای زیبایی مدرن، داشتن موهایی صاف و یک‌دست است. به همین دلیل روش‌های گوناگونی برای صاف کردن موها اختراع و پیشنهاد شده است. اگر شما هم در گروه افراد دارای موهای فر و مجعد هستید؛ احتمالا دست کم یک مرتبه در زندگی به این فکر کرده‌اید که کاش موهایی صاف داشتید. موی صاف علاوه بر زیبایی مزایای دیگری نیز دارد. از جمله اینکه این موها راحت‌تر شانه شده، بهتر حالت می‌گیرند و انتخاب های بیشتری را برای مدل مو، پیش روی شما قرار می‌دهند. در این نوشته به معرفی چهار روش معمول و موثر صاف کردن موها پرداخته‌ایم. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید؛ با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

مواد نرم‌کننده و تقویت‌کننده مو

استفاده از مواد نرم‌کننده مو یک روش کلی و تدریجی است. استفاده از شامپوهای نرم‌کننده کمک می‌کنند که موهای مجعد، نرم‌تر شده و راحت‌تر صاف شوند. در واقع از مواد نرم‌کننده نمی‌توانید انتظار معجزه داشته باشید؛ اما اگر می‌خواهید هنگام استفاده از سایر روش‌ها نتیجه بهتری بگیرید؛ شامپوهای نرم‌کننده بهترین پیشنهاد است.

همچنین استفاده از مواد تقویت‌کننده مو از جمله روغن‌های گوناگون، در صورتی که علت وز شدن موهای شما، ارثی نبوده و ناشی از خشکی بیش از حد باشد، می‌تواند موثر واقع شود. در واقع این مرحله به روش‌های مراقبت از مو اشاره می‌کند.

سشوار و اتوی مو

این روش‌ها را باید از قدیمی‌ترین کارها برای داشتن موهای صاف دانست. روش‌هایی که هنوز هم به‌خوبی کار می‌کنند؛ و در صورت استفاده درست موهایی کاملا صاف را برای شما به ارمغان می‌آورند.

البته استفاده از سشوار و اتوی مو معایبی هم دارد. در درجه اول استفاده مداوم از این روش می‌تواند به موهای شما آسیب بزند. قرار گرفتن مداوم در برابر حرارت باعث می‌شود ساختار مو آسیب دیده و به مرور موهای شما اوضاع بدتری پیدا کند. همچنین این روش کاری موقتی است؛ و موهای شما را تنها برای چند ساعت به شکل دلخواه نگه می‌دارد. نقطه ضعف دیگر این روش میزان اثرگذاری آن است. در واقع این روش برای موهای کاملا فر پاسخگو نخواهد بود. در نهایت وقت‌گیر بودن انجام روزانه این کار، موجب می‌شود بسیاری از افراد استفاده مداوم از سشوار و اتوی مو را فراموش کنند.

کراتینه کردن مو

استفاده از  کراتین مو  را باید موثرترین روش برای صاف کردن مو دانست. روشی که علاوه بر مزایای بسیار زیاد، تقریبا بدون عیب است. حتما می‌دانید که ماده اساسی تشکیل‌دهنده مو کراتین است. در واقع اگر موهای شما صاف نیست؛ به این معنی است که میزان کراتین در موی شما پایین‌تر از حد معمول است. این کمبود ممکن است به صورت ارثی یا اکتسابی باشد.

به هر حال روش ساده حل این مسئله افزودن مستقیم کراتین به موهای شماست. در این روش که به آن کراتینه کردن مو می‌گویند؛ با استفاده از ماده کراتین و فرمالدئید و به کمک اتوی مو، کراتین به صورت مستقیم وارد بافت مو شده و همچنین لایه‌ای رو موهای شما ایجاد می‌کند. مزیت این روش آن است که از طریق تقویت ساختار موها به صاف شدن مو کمک می‌کند. سادگی انجام پروسه کراتینه کردن مو که توسط متخصص این کار و در زمانی حدود یک ساعت انجام می‌شود؛ و دوام بالای آن که موهای شما را به مدت چند ماه کاملا صاف و زیبا نگه می‌دارد؛ کراتینه کردن مو را به بهترین گزینه برای داشتن موهای صاف تبدیل کرده است.

گلت کردن مو

این روش نیز یکی از روش‌های قدیمی موهای صاف است. در این روش با استفاده از ماده‌ای به همین نام، موها صاف می‌شوند. در این روش نیز موهای شما به مدت چند ماه صاف باقی می‌ماند. اما حقیقت آن است که گلت کردن مو برعکس کراتین مو، با ایجاد شکست در ساختار موهای مجعد و فر، باعث صاف شدن آنها می‌شود. پس انجام این کار به صورت مداوم می‌تواند آسیب‌های زیادی را برای موهای شما ایجاد کند.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: